Saturday, January 2, 2010

Tahun Baru, Tanggungjawab Baru...

Alhamdulillah, segala teka teki sudah terjawab. Aku bakal memulakan tugas baru sebagai seorang guru di Sek Keb Kuala Linggi, Kuala Sungai Baru, Melaka.. Maka hari isnin nie, (4hb Januari 2010) bakal bermulalah secara rasmi aku bergelar GURU. Bakal bermulalah episod baru perjalanan hidupku dengan menggalas satu tanggungjawab baru..

Hari khamis (31st Dec), aku dah pi amik surat kat JPN skali ngan Lin & Ema..then aku terus pi lapor diri kat sekolah. Alhamdulillah, GB terima aku dengan baik. Memula tuh dia nak kasi ngajar kelas Pemulihan, sbb katanya dia kekurangan guru pemulihan. Aku terangkan la kat dia..aku belajar PK, tatau ape pasal PL.. GB kata takpe, itu la namanya jadi cikgu.. kena ikut keperluan sekolah.. adoiiii dah rase cam cuak laa... then GB call Jabatan Pendidikan Khas kat JPN, cakap nak letakkan aku utk kelas pemulihan, tapi org JPN cakap aku mmg utk PK, cikgu PL yang lain akan dihantar ke sekolah tu..Alhamdulillah, lega aku..

Sek ni belum ada PK, so murid pon tadek lagi.. hmm banyak keje jugak nanti..tapi PK melaka ni bagus, utk sekolah yang nak buka program baru, dia hantar 2 orang guru, sorang guru fresh cam aku dan sorang lagi guru yang berpengalaman..lega laa.. disebabkan kelas belum ada, aku kena ubahsuai kuaters guru yang lama utk dijadikan kelas PPKI.. abang aku kata dia tengok kat 'kelas' aku tu banyak kerusi meja terpakai.. masak le ko kena ngemas nnt... then dia kata kat belakang kelas ada tanah, so ko bleh la berkebun.. waaa i likeee.. aku sendiri tak sempat pon nak survey sekolah tu lagi.. nnt hari senin ni lah..ehehehk...

Nak kata jauh..tadek la jauh sangat..sekolah aku tu dekat ngan pantai.. ihikkss..dekat ngan Akademi Laut Malaysia (ALAM), tempat aku ngan PD dalam setengah jam je! dah sempadan ngan N9..paling best aku bleh melepak PD request kak elly masak macam macam untuk aku di hujung minggu.. hoyeahhhh... anak2 duyung yang lain jangan jeles ye.. Untuk sementara dapat umah sewa, aku akan stay umah Kak Mekna dulu kat PD....

2 comments:

  1. Aiman,
    Mana boleh,tak aci la mcm nie, mak duyong kena jamu kesemua anak2 duyong dia tau.jeles,jeles kalau dia jamu aiman sorang jer

    ReplyDelete
  2. congrates cikgu! selamat bertugas cikgu!!

    ReplyDelete