Thursday, October 15, 2009

Aku belum bersedia...

Pada 20hb Oktober nanti ada temuduga SPP. Temuduga ini adalah wajib untuk semua guru dan bakal guru. Ini adalah untuk perjawatan & pelantikan sebagai GURU. Kalau gagal dalam temuduga ni, mungkin penempatan lambat atau pengesahan jawatan akan lewat. Bersediakah aku? BELUM!

Memang aku belum bersedia sepenuhnya untuk menghadapi temuduga tu nanti. Banyak tips-tips temuduga yang para pensyarah bagi untuk persediaan kami. Kawan-kawan aku Nickna, Kak Ray, Kak Mekna, Zayana dan Abg Chik ada bagitau suruh baca itu ini. Kebanyakannya sama je apa yang dorang bagitau. Yang penting komunikasi kena lancar, dan butir bicaranya mestilah kena dengan fakta. Then kalo nak goreng, goreng je laa... janji sodap!

Aku dah mula baca sesikit, tapi tak sepenuhnya lagi. Takut jugak tengok bebudak Glemers dok study..memang spesis study maut punya. Kalo bebudak Duyung's nie Kak Liza ngan Roky la banyak study. Kak Elly pon study gaks, tapi asyik ingat nak balik PD je! Hahah Aku? Ntah laa..dah lama meninggalkan alam study ni, rase macam malas sangat nak study. Kalo baca buku, konfem aku TIDO! Kalo study ngan laptop (online notes) tangan ni banyak klik kat Fesbuk pulak! Hadooii...abis cemana nak study nie..

Risau..memang aku risau. Tapi semangat nak study tu takde. Bercakap pasal semangat, sebenarnye semangat aku dah lama hilang. Hanya jasad saja ada kat sini. Aku cekalkan hati ni untuk terus kuat dalam menghadapi kemelut ni. Tapi sesekali air mata ni tak mampu dibendung. Seboleh mungkin aku cuba untuk tidak terus bermain dengan emosi. Aku tak nak kawan-kawan aku susah hati bila dorang tengok aku sedih. Aku tak nak bebankan mereka dengan masalah aku.. walau hati ini sering menangis!

No comments:

Post a Comment