Thursday, November 5, 2009

...hampir ke penghujung...

Alhamdulillah, perjalanan hidup bergelar guru pelatih KPLI sudah hampir ke penghujung. No more classes, no more assignments, no more exams! Final exam dah abis petang tadi. Tapi tak rase macam merdeka pon...mungkin sebab kami langsung tak diberi rehat kot..esok terus start Kursus Induksi plak... huhu

2 Nov
Hi Tea KPLI Jan 2009 kat Emperror Hotel, Melaka. Heh sebab dah kesuntukan masa, terpaksa buat jugak..walaupon dok kalut ngan exam.. Overall, the event was just OK la.. tapi aku dorang (urusetia) buat persediaan cam ala kadar je.. janji event ni buat.. hmm.. banyak lagi kena improve! Hahah aku cakap sedap la kan, mulut aku..sukeati aku ler! :P

Paling best lecturer yang paling sempoi si misai tebal cekgu Mad Isa join dok semeja ngan kitorang. Havoc la..Kak Elly tukang melayan..menjadi-jadi ler.. kalo aku, tak terlayan beb! Pas makan buat ape lagi.. dok bergambar ngan kengkawan, ngan lecturer seme.. Tapi tak ramai pon lecturer PK yang datang... seingat aku hanya cikgu Azman, cikgu Israfi, cikgu Mustafa Jantan, cikgu Mad Isa & Puan Raden.. Mentor kitorang pon takde.. hmm..depa busy kots.. tak kesah la.. tapi hari tu banyak gak la adegan-adegan lucu yang buat aku senak perut dok gelakkkk je...

adegan di tempat letak kereta:
suasana angin kencang (hari nak hujan)
sambil terteleng-teleng kepala, muka penuh kecuakan..
"ehhhh... mana tudung aii....?? tudung ai terbang!!"
(dia ingat tudung dia dah terbang daa...)
Pakistan jaga parking pon gelak sama!

adegan di dalam ballroom
"man, mana meja ko?"

"alamak, saya tertukar meja la beb! saye tersilap nak dok kat meja sebelah la.."

"cantik jugak ko ni man ye!" hahahahha

"laki mana taknak kawin dua beb! kalo ada peluang saya pon nak!!"

"awak dah beli ke beg besar..?"
"beg besar...nak watpe cikgu?"

"posting kat sabah.. sleeping bag dah ade..? khemah kena beli tu.."
"hahhahahah...."


"cikgu..saya nak amik balik folio praktikum boleh tak..?"

"ha.. nanti awak boleh amik balik folio awak kat bilik atas ye!"

"kat bilik atas ke...kat atas pigeon hole, cikgu..?"

"errr....hahahahaha....."

"macam nenek kebayan..."

memang aku banyak gelak laa hari tu.. macam-macam kerenah dorang nie..


The Duyung's & The Glamers


Us wif En Azman & En Israfi


Us wif En Mus J & En Mad Isa

with my twin, Mazz & Pn Raden

3 Nov
Exam paper IP. Nak kata senang, mau pecah jugak kepala dibuatnye. Aku jawab je ape yang aku tau. Yang aku tatau aku tembak. Yang aku tau sesikit aku goreng ler.. hahah tak tau le ape nak jadi.. yang pasti aku berpegang pada kata-kata lecturer.. awak tulis je la ape pon.. janji jangan hantar kertas kosong! ihiikks..

4 Nov
Hari ni paper PK Kertas 1. Ermm boleh tahan laa.. sib baik kuar jugak soalan-soalan spot. Memang dah standby pon..tapi.... dalam dok standby aku dah salah soalan kat eseii.. salah bagi jawapan daaa... terbang dah 15marks! hadoiii...

5Nov
Last paper. PK Kertas 2. Demi menebus kekecewaan atas kecuaian dan kelalaian pada jawapan semalam, (konon..!) paper hari nie aku jawab dengan penuh berhati-hati. Takut tersilap lagi macam semalam.. tapi aku main bantai jugak je hari nie.. btol ke idak, tak tahu la aku.. dalam setengah jam lagi nak abis masa, kepala rase cam dah berat, mata nak berpinar.. malas nak pikir panjang, terus aku bangun, kuar dewan... rest dalam kete (sesambil nunggu ahli-ahli duyung's keluar..)

Balik rumah terus bantai makan nasik.. semua lapar beb! hahah 3 jam dalam dewan exam mau nye tak berasap kepala.. 3 hari berturut-turut lak tuh! ape pon, exam dah lepas.. tunggu keputusannya la plaks.. tawakkal padaMu, Ya Allah...

No comments:

Post a Comment