Friday, November 20, 2009

Susah hati KE?

20 Nov 2009... masih lagi mengikuti KISSM. Agak terseksa apabila Dewan Tun Fatimah digunakan untuk mesyuarat staff IPG, jadi kami terpaksa berkursus di BISA (Balai Islam Saidatina Aisyah). Kenapa terseksa? Sebabnya suasana yang tidak kondusif, agak panas dan terpaksa bersila. Untuk orang yang berbadan comey seperti aku pastinya rasa terseksa. Lenguh kaki, paha, pinggang seme ada. Nasib baik slot pagi berjaya disampaikan dengan berkesan (maksudnye speaker tak membosankan lah...). Walaupun ade la skali dua aku termengantuk, tapi dapat kontrol la..

Aku perasan 2-3 hari ni selera makan aku seakan bertambah. Asyik terasa lapar je.. pagi tadi makan bihun ntah brapa round.. balik lunch makan nasik.. petang tu dalam kol 6.30 aku makan lagi.. adooi... tetiba Kak Elly plak yang kontrol makan. Aku ajak makan nasi petang tadi dia taknak beb.. huagghhh... boleh dia kata kat aku.. makan laa.. (sebenarnye dia suka kalo aku makan banyak... aku pon suke kalo time dia makan banyak!! hahaha)

Kak Elly kata, "kan Kak Elly slalu kata, sesetengah orang kalo susah hati memang kuat makan.."
Then aku tanye la dia balik, "Kak Elly nampak saya macam susah hati ke?"
Kak Elly jawab, "Kak Elly tahu, Aiman tengah susah hati.. biasalah tu, setiap orang mesti ada masalah mereka sendiri.."

Hehe.. ye ke aku tengah SUSAH HATI? hmm.. ntah laa, yang pasti hari ni aku makan dengan penuh berselera. Nak kata susah hati, memang laa.. hati ni dok dup dap dup dap teringatkan pasal posting. Ye ke? Mungkin ada juga masalah lain yang membelenggu, tapi buat masa skarang nie..aku cuba taknak beratkan kepala aku dengan segala macam masalah. Bukan maksudnya aku nak lari dari masalah, tapi aku cuba taknak fikirkan sangat.....

Hari ini aku menduganya...aku senang sekali dengan jawapannya. Thank you.. :-)

No comments:

Post a Comment